Rok 2020.
Rok 2020.
Zasedala sportovní i plachtařská komise.
Sportovní komise schválila všechny podané výkony za AK Hronov. To znamená, že již oficiálně a na věky první 1000covka patří Davidovi Machovi a jeho odznak nese číslo 21. Kdo má zájem o detailní údaje všech schválených výkonů, nalezne je na stránce Sportovní komise.
Dále pravidelně zasedají komise i výbor Aeroklubu České republiky, kde se nastavují nová pravidla pro členskou základnu, dotace i repre. David je i pro letošní rok členem repre družstva s nominací na MS v Německu 11.-.31.7.2021 ve třídě 18 metrů. Naše women Klára pro letošek zůstává členem reprezentačního výběru žen. Ty však nemají letos velké závody. Tak ať už jde ten Covid do prde.e, že?
11. ročník - VUTMH 2020.
Provedeno vyhlášení vítěze VUT2020, bohužel dle covid pravidel. Oldo gratulace. Snad příští rok bude už líp. Hrníčky jsou připraveny k distribuci, ale osobní předání při posezení by bylo lepší....... Ať se všem daří.
# | body | jméno | klub |
1. | 775 b | Oldřich Slavíček | Hronov |
2. | 738 b | Miroslav Štěpán | Žamberk |
3. | 703 b | Petr Pánek |
Dvůr Králové |
Poříčský zpravodaj s článkem Tomáše B.
https://www.velkeporici.cz/assets/File.ashx?id_org=4842&id_dokumenty=2242
Článek v AeroHobby.
Hronov plný Orlíků.
Již po 19. se na letišti Aeroklubu Hronov ve Velkém Poříčí sešlo závodní pole 26 old timer kluzáků v termínu 8.8. – 15.8.2020, při závodě Hronovské Orlíkovské přeháňky – HOP. Letos bez zahraničního účastníka. Orlíky všech dostupných typů, doplňovala jedna Ka 6E, kterou na poslední dvě disciplíny osedlal známý plachtař z Jihlavy Miloš Dedera, reprezentant ve výslužbě. Svoje 10. jubileum letos slavila kategorie plastových kombíků - Pohár Petra Fialy. V této třídě startovalo 19 kluzáků od typu ASG 29 s naším reprezentantem Davidem Machem, až po koeficientem nejslabší tři Januse, za účasti 4 zahraničních účastníků z Německa. Doplňkový pohár PPF, přidružený k hlavnímu závodu HOP, se stal velmi populární, ale pro nedostatek kapacity letiště je tato třída uzavřená. Letos jsme se v soutěži dostali na celkový počet 45 kluzáků v obou třídách.
Piloti startovního pole HOP se již několik let zásadně nemění, a tak i v letošním ročníku se sešla stálá parta Orlíkářů s chutí si s dřevěnými kluzáky pořádně zazávodit a prožít společný týden v Hronově. Do soutěže se vrátila naše reprezentantka Klára Teichmannová, dvojnásobná vítězka HOP. Překvapila místní aeroklubáky svým závodním strojem, Orlíkem VT-116 OK-5509, půjčeným od rodiny Potměšilů. Tento Orlík létal v našem aeroklubu v letech 2001 až 2015 a po poškození se dostal pod křídla HPH. Moc děkujeme za půjčení krásného stroje.
Organizátor se snažil dát do závodu všechno svoje umění, aby tratě byli zvoleny s optimální délkou, která by umožnila většině závodníkům disciplíny doletět. Celkově bylo málo polí, spíš se využívali v kraji hojně rozšířené záložní letiště a UL plochy. Počtem disciplín, délkou tratí a dosaženými rychlostmi se závod řadí mezi ty povedenější HOPky v 19. leté historii.
A hned v sobotu 8.8. to začalo naplno. Pro Orlíky byla zvolená trať 207 km přes 3 OB, na startu vyhlášená jako varianta B. Disciplínu doletělo 18 pilotů a zvítězila repre Klára rychlostí 74,65 km/hod. Kombi PPF se svými dlouhými křídly nebyli šetřeni a trať 406 km rychlostním rozdílem o 32 km/hod od druhého vyhrál repre David. Piloti si důkladně prohlédli v Jeseníkách místa, které by jinak sami vzduchem nenavštívili. Hned první den se ukázalo, v jakém rytmu bude soutěž pokračovat. V neděli se opět letí. Počasí trochu nejisté se vymstilo pilotům kombi PPF. Ačkoliv nebyla v modelech kreslená, přesto se vyskytla bouřka U Lanškrouna, která zhatila většině pilotů uletět trať zvanou VUT. Pouze spolupracující dvojice Martin Kočí a Petr Fišar z Ústí nad Orlicí disciplínu doletěli průměrem 91 km/hod. Většina závodníků držela po trati průměry ke 130 km/hod, než se dostala do problému s uvedenou bouřkou. I David s ASG 29 doletěl domů na motor. U HOP jsme opět včas změnili na startu trať na AAT 2:30. Kvapíkem 82 km/hod a vzdáleností 206 km vyhrál Michal Janda z Broumova, Klára skončila druhá. Trať uletělo opět 18 závodníků. Po dni pauzy plánujeme v úterý disciplínu v pěkném počasí, ale s předpovědí kapek deště. Proto volíme už od rána tratě AAT pro obě třídy. Klára zklamala, sice vyhrála průměrem 74 km/hod, ale při čase 2:30 to nedalo o 2 km vytouženou dvoustovku. Úlohu doletělo 22 pilotů. Startovní pole se již rozdělilo a pro prvních deset Orlíkářů, závodníků tělem i duší, probíhal ten správný závod s cílem dohonit vedoucí domácí závodnici. Piloti plastových kluzáků si konečně všichni ,,pošmákli“ a trať doletělo 17 pilotů. Vyhrál opět náš David rozdílem 20 km/hod s průměrem 123 km/hod a při určeném čase 3 hodiny na trati uletěl vzdálenost 392 km. V této třídě se bohužel už od poloviny závodu bojuje jen o celkové druhé místo. Ve středu se probouzíme do dalšího slunečného rána v Hronově, kdy nás čeká nejlepší den HOP 2020. Kombi PPF letí 421 km přes 3 OB a klub HOP ,, jenom“ 253 km. Vlekaři 6 vlečných strojů opět dostali startovní pole 45 kluzáků během hodiny do vzduchu. Trať se podařilo naplánovat přesně po řadách a svojí premiérou na HOP ji vyhrál Miloš Dedera s Ka 6 E průměrem 96,72 km/hod. Hned za ním v závěsu hronovská dvojice Oldřich Slavíček a Klára Teichmannová s průměry 96 km/hod. Kdo umí počasí přečíst a využít řady, ten si tento den užil pořádného kvapíku i v Orlíku. V kombi PPF skončil na druhém místě Sebastian Bode s průměrem 118 km/hod, opět o 20 km/hod pomaleji, než vítěz David. Ve třídě kombi uletěli trať všichni piloti, v klubu domů doletělo 24 pilotů. Čtvrtek a naše přání opět se trefit do počasí a délky tratě. Pro kombi jsme zvolili trojúhelník 402 km s výletem po Krkonoších za Liberec a přes Broumov na Bouzov. Klubovku jsme také délkou nešetřili a dostali podobnou, kratší verzi tratě o délce 259 km. Povedlo se, ovšem závodníci se nesměli na trati moc zdržet. Přesně po otočení 1. OB se počasí od severozápadu začalo kazit, mraky se slévaly a pomalu se tento stav posouval po trati. Nakonec jsme se při sledování závodu a počasí na zemi uklidnili, když po 16 závodnících v obou třídách trať uletělo. V klubu opět kraloval Miloš Dedera průměrem 74 km/hod. Druhý v kombících Honza Červený z Jaroměře. Ano, David průměrem 120 km/hod opět vyhrál a získal celkový bodový náskok od druhého skoro o 1000 bodů.
Několik Ventusů, Nimbusů a dokonce HPH 304 Shark v soutěži na Davida nestačilo. Opravdu to není jen tím ASG 29, David prostě umí a bohužel zbytek startovního pole za sebou nechal o celou třídu. Všichni se mohli alespoň něčemu přiučit. Většině pilotům to však nevadilo, protože si do Hronova přišli pěkně zalétat, společensky si užít doprovodných akcí s muzikou a občerstvením, a tak se i stalo. A to byl konec. Počasí se v závěru týdne přetvořilo do nevyzpytatelných bouřek, kde jsme ještě v pátek nechali v pohotovosti kombi a klub již definitivně zakončili. Piloti to přivítali s úlevou. Alespoň si po pěti kvalitních disciplínách trochu odpočnou a zajedou po výletech. Slavnostní vyhlášení proběhlo v sobotní podvečer. A jak to vlastně dopadlo? Klára v poslední disciplíně skončila na 7. místě a v celkovém součtu o 60 bodů udržela vedení. V kombi třídě nás nečekalo žádné překvapení a vyhrál David. Hronovská plachtařská škola obsadila v obou třídách polovinu bedny a oba putovní poháry zůstaly doma v rukách členů reprezentačního družstva České republiky. Díky patří všem závodníkům, pomocníkům, vlekařům a organizačnímu štábu za nádherný závod. A jen na okraj, najděte si chvilku a podívejte se na historii HOP, kam se za těch pár let posunulo létání s Orlíky, které byli před 30 lety odsouzeny k likvidaci. Stále jich přibývá a pilotům umožňují zažít krásné přelety s průměry a délkou tratí o kterých se nám kdysi dávno mohlo jen zdát. A o tom to všechno je……..
Za Aeroklub Hronov, který letos slaví výročí 30 let svého znovu obnovení, sepsal Tonda Teichmann
26.10.2020
Několi vysvětlujících vět k tomuto webu.
V roce 2006 jsem začal tento web tvořit jako ,, Bulvár" AK Hronov. Časem si našel spoustu návštěvníků, vás. Návštěvnost se pohybovala běžne kolem unikátních 150 návštěv. Během HOP se vyšplhala návštěvnost i k 1400 unikátních přístupů. Celkově se web blíží k milionu vašich unikátních návštěv.
Během let web zaznamenal novodobou historii Aeroklubu Hronov. Staly se z něho časem oficiální stránky klubu. Ale pokrok se nezastaví, technologie a lidi se mění. A jelikož se nenašel nikdo, kdo by v tomto starém editoru chtěl pokračovat v mé 14 leté práci, pokouší se naše mládež o nové oficiální stránky Aeroklubu, kam snad časem překlopí i tento web. Držím jim palce a pevně věřím, že budou mít taky tak dlouhou výdrž.
P.S. Již ne denně, ale sem tam se tu něco dozvíte. Díky všem za sledování a přežijte ve zdraví a s čistým rozumen tuto divnou dobu. Tonda
Brigáda na dřevo a přeškolení na Čmeláka.
https://cirrus.rajce.idnes.cz/Preskoleni_na_Z-37_Cmelak,_brigada_na_drevo.
https://www.forbes.cz/proleteli-jsme-se-s-the-flying-bulls-a-pekne-se-nam-z-toho-zamotala-hlava/
Nás člen Tomáš Bohuslav se proletěl s legendární akrobatickou skupinou The Flying Bulls.
Jaké to bylo, se dozvíte v článku.
Začátek září a už vlníme i nad Broumovem.
Info a registrace vlna 2020 zde: http://www.jeswave.cz/
Bálonové nebe.
HOP 2020 proběhl na LKVP v termínu 8.8.2020 - 15.8.2020
Celkové výsledky klub HOP.
1 | 5509 |
|
AK Hronov | VT-116 Orlik 2 | 3 803 | |
2 | 7402 |
|
AK Broumov | VT-116 Orlik 2 | 3 743 | |
3 | 4310 |
|
AK Hronov | VT-116 Orlik 2 | 3 647 |
Celkové výsledky kombi PPF
1 | QZ |
|
AK Hronov | ASG 29/18m (voda) | 121.3 | 4 289 |
2 | AY |
|
FSV Eisenhüttenstadt | HPH 304S Shark (voda) | 116.7 | 3 315 |
3 | XE |
|
AK Ústí n/O | Discus b (bez vody) | 104.6 | 3 267 |
Stránka závodu zde: https://www.aeroklubhronov.cz/HOP-2020.html
Video od Petra Kolmana
Léto se rozeběhlo. Konec července konečně přeje plachtění i v našich končinách. Matěj uletěl svůj první 300 km přelet na zlatý odznak, Teo získal svůj první diamant, cílový let 300 km. Michal splnil podmínky 5 hodin, 50 km přelet a převýšení 1000 m na stříbrné C. Olda vede soutěž VUTMH a v klubech se držíme v soutěži CPS na 11. místě.
datum | body | jméno | vzdálenost | rychlost | klub | kluzák | ||||
29.07.2020 | cz | 775 b | Oldřich Slavíček | 301.0 km | 62.94 km/h | Hronov | VT-116 Orlik II | |||
29.07.2020 | cz | 755 b | David Mach | 401.4 km | 121.04 km/h | Hronov | ASG-29(E) 18m | |||
29.07.2020 | cz | 622 b | Antonín Teichmann | 301.0 km | 71.59 km/h | Hronov | Std. Cirrus | |||
29.07.2020 | cz | 588 b | Teodor Škoda | 301.0 km | 59.84 km/h | Hronov | G-102 Astir cs | |||
29.07.2020 | cz | 541 b | Jan Rott | 301.0 km | 75.25 km/h | Hronov | HpH 304cz /17,4m | |||
29.07.2020 | cz | 462 b | Jaroslav Vojtěch | 251.5 km | 59.35 km/h | Hronov | G-102 Astir cs | |||
29.07.2020 | 455 b | Carsten Tietz | 466.1 km | 72.11 km/h | Hronov | Ventus 2cm /18... | ||||
29.07.2020 | cz | 351 b | Martin Vondráček | 263.8 km | 67.81 km/h | Hronov | Std. Cirrus | |||
29.07.2020 | cz | 298 b | Miloš Eichler | 257.8 km | 57.80 km/h | Hronov | Cirrus/Cirrus ... | |||
29.07.2020 | 194 b | Miroslav Plecháč | 153.8 km | 74.38 km/h | Hronov | Nimbus-2(b) | ||||
29.07.2020 | cz | 166 b | Tereza Jirsáková | 127.7 km | 54.12 km/h | Hronov | LS-1c | |||
29.07.2020 | cz | 138 b | Matěj Jelínek | 93.8 km | 62.53 km/h | Hronov | VT-116 Orlik II | |||
28.07.2020 | cz | 400 b | David Mach | 266.0 km | 106.48 km/h | Hronov | ASG-29(E) 18m | |||
27.07.2020 | cz | 657 b | David Mach | 337.7 km | 119.12 km/h | Hronov | ASG-29(E) 18m | |||
27.07.2020 | cz | 606 b | Matěj Jelínek | 228.6 km | 69.44 km/h | Hronov | VT-116 Orlik II | |||
27.07.2020 | cz | 558 b | Petr Jirásek | 300.2 km | 78.79 km/h | Hronov | Std. Cirrus WL | |||
27.07.2020 | cz | 557 b | Antonín Teichmann | 300.2 km | 78.68 km/h | Hronov | Std. Cirrus | |||
27.07.2020 | cz | 550 b | Miroslav Plecháč | 301.0 km | 84.31 km/h | Hronov | Nimbus-2(b) WL | |||
27.07.2020 | cz | 514 b | Jan Rott | 300.2 km | 89.80 km/h | Hronov | HpH 304cz /17,4m | |||
27.07.2020 | cz | 477 b | Martin Vondráček | 228.6 km | 69.47 km/h | Hronov | G-102 Astir cs | |||
27.07.2020 | cz | 456 b | Teodor Škoda | 228.6 km | 65.08 km/h | Hronov | G-102 Astir cs | |||
27.07.2020 | cz | 260 b | Jan Rott | 194.5 km | 79.47 km/h | Hronov | HpH 304cz /17,4m | |||
27.07.2020 | cz | 252 b | David Rozporka | 120.1 km | 84.96 km/h | Hronov | G-102 Astir cs | |||
25.07.2020 | int | 636 b | Carsten Tietz | 578.6 km | 91.52 km/h | Hronov | Ventus 2cxm/t ... | |||
25.07.2020 | cz | 465 b | Oldřich Slavíček | 210.9 km | 74.74 km/h | Hronov | VT-116 Orlik II | |||
25.07.2020 | cz | 267 b | Jan Rott | 231.1 km | 69.20 km/h | Hronov | HpH 304cz /17,4m | |||
23.07.2020 | int | 703 b | Carsten Tietz | 543.3 km | 88.02 km/h | Hronov | Ventus 2cx(m/t... | |||
22.07.2020 | cz | 920 b | David Mach | 930.3 km | 93.19 km/h | Hronov | ASG-29(E) 18m | |||
22.07.2020 | cz | 718 b | Antonín Teichmann | 356.8 km | 82.20 km/h | Hronov | Std. Cirrus | |||
22.07.2020 | cz | 716 b | Oldřich Slavíček | 394.6 km | 48.40 km/h | Hronov | VT-116 Orlik II | |||
22.07.2020 | cz | 619 b | Martin Vondráček | 356.8 km | 63.83 km/h | Hronov | Std. Cirrus WL | |||
22.07.2020 | cz | 586 b | Matěj Jelínek | 306.7 km | 75.55 km/h | Hronov | G-102 Astir cs | |||
22.07.2020 | cz | 545 b | Miloš Novotný | 301.0 km | 78.74 km/h | Hronov | Ventus b(T) /1... | |||
22.07.2020 | cz | 524 b | Josef Plecháč | 479.9 km | 80.93 km/h | Hronov | Nimbus-2(b) | |||
22.07.2020 | cz | 402 b | Tomáš Jakoubek | 261.8 km | 66.37 km/h | Hronov | G-102 Astir cs | |||
22.07.2020 | cz | 363 b | Miloš Eichler | 269.3 km | 62.99 km/h | Hronov | Cirrus/Cirrus ... |
Gratulace Alešovi k solo letu na Vivatu.
Vrtulníky na LKVP: https://www.forfreedays.cz/hronov
28.6.2020 proběhne uvedená akce, na kterou aeroklub pouze propůjčí areál letiště na základě dohody organizátora s obcí. Přijďte se podívat na vrtulníkové šou od letištního kiosku.
Invaze na Ruzyň pokračuje. Tentokrát Vráťa s Teodorem.
https://cirrus.rajce.idnes.cz/Praha_Ruzyne_2%2C_neco_ze_Zbra_a_jednou_80./
Velká gratulace našim jubilantům Antonínu Teichmannovi a Pepovi Dufkovi.
To to uteklo a Tonda oslavil 1.6.2020 svých prvních 80 let. Pevné zdraví přejeme.
AZ CUP 30.5. - 7.6.2020: https://www.azcup.cz/
David závodí, Káďa vleká. První závod covid sezóny. Držíme palce.
ZUZANKA NA RUZYNI.
https://cirrus.rajce.idnes.cz/Praha_Ruzyne_a_jine_vylety/
Vítkův projekt OGN logbook: https://ognlogbook.com/
Služba je již uspokojivě stabilní - drobné chybky nevylučuji.
Pro vyzkoušení režimu uživatele můžete zadat jako uživatelský klíč: lkvp, lkja či demo(polovina letů za posledních 24 hodin - šance na zobrazení je 50%).
Můžete reagovat na fóru Gliding, nebo na email: ognlogbook@vitekudatny.com preferuji email, jsem studijně v zahraničí.
Gratulace Teovi k vlekařovi, Honzíkovi k pilotní zkoušce UL a Vráťovi k narozeninám.
TISÍCOVKA JE DOMA.
Foto: https://cirrus.rajce.idnes.cz/Davidovich_1000_km.
Gratulace Davidovi k další metě. V termice uletěl s JS3/18 m vzdálenost 1004,5 km průměrem 116,07 km/hod. Dle pravidel FAI je to další diplom.
http://www.cpska.cz/public/index3.php?lpg=zobraz_let&let_id=130820
Květnový fičák.
Spousta zážitků našich členů na přeskáčku:
https://cirrus.rajce.idnes.cz/Kvetnove_zazitky_nasich_clenu_na_preskacku.
David se v Hranicích přeškolil na nejmodernější kluzák na světě, JS3 s pomocnou turbínou na doletění domů. Přivezl si ji na naše letiště a uletěl let 1000 km na FAI diplom. Gratulace. Vráťa vyměnil svého Stinga za nejnovější verzi a přiletěl s ní domů. Složena zkouška z letecké angličtiny mladými, perspektivními piloty Teodorema Tomášem. Balóny létají až k nám. Doma se život v klubu rozjel. Areál prokoukl po jarních pracích a 13.5.2020 se otevřel kiosek pro veřejnost. Doufejme, že to nejhorší už máme za sebou. Tak vzhůru do nebe, i když zatím studeného.
ZUZANKA JE DOMA.
Foto: https://cirrus.rajce.idnes.cz/Zuzanka_je_doma.
Gratulace Honzíkovi k pilotkám UL.
ZUZANKA zalétnuta.
Foto: https://cirrus.rajce.idnes.cz/Posledni_vikend_v_dubnu_a_neco_kolem_neho./
Gratulace Matějovi k prvnímu solo letu na Vivatu.
Gratulace Honzíkovi k solu na Sambě.
Děkujeme veřejnosti, že respertují pravidla, nenavštěvují areál letiště a tím nám umožňují létat. Jakmile se změní podmínky, opět Vás rádi uvidíme.
P.S. - otec a dcera.
datum | body | jméno | vzdálenost | rychlost | klub | kluzák | ||||
18.04.2020 | 586 b | David Mach | 511.3 km | 88.89 km/h | Hronov | LS-8-18 /18m | ||||
18.04.2020 | 443 b | Antonín Teichmann | 208.2 km | 75.53 km/h | Hronov | Std. Cirrus | ||||
18.04.2020 | 415 b | Klára Teichmannová | 200.8 km | 66.34 km/h | Hronov | VT-116 Orlik II | ||||
18.04.2020 | 375 b | Oldřich Slavíček | 199.9 km | 88.14 km/h | Hronov | Std. Cirrus WL | ||||
18.04.2020 | 366 b | Jan Rott | 316.7 km | 74.29 km/h | Hronov | HpH 304cz /17,4m | ||||
18.04.2020 | 288 b | Miloš Novotný | 276.4 km | 71.28 km/h | Hronov | Ventus a /16,6m | ||||
17.04.2020 | 481 b | David Mach | 347.5 km | 93.62 km/h | Hronov | LS-8-18 /18m | ||||
17.04.2020 | 430 b | Antonín Teichmann | 240.5 km | 102.50 km/h | Hronov | Std. Cirrus |
Velikonoční uvolnění létání jsme využili. David opět na nebi čaroval.
V rámci Mimořádného opatření Vlády č. 395, příloha 2, ze 6. dubna 2020, které upřesňuje činnosti k ochraně obyvatelstva před vnikem a šířením onemocnění COVID-19, se od 07.04.2020 povoluje také sportovní letectví.
Víkend: 4.-5.4.2020 proběhla soutěž na dálku.
Výsledky na: https://www.aeroklubhronov.cz/Vikendovy-dabl-trek.html
Vítězové. David a Terka z Vysokova ušli celkem 38,74 km. Gratulace.
Bylo nebylo 1994: https://cirrus.rajce.idnes.cz/bylo%2Cnebylo_LP_1994/
Bylo nebylo 1995: https://cirrus.rajce.idnes.cz/...bylo%2Cnebylo_LP_1995/
Bylo nebylo 1996: https://cirrus.rajce.idnes.cz/...bylo_nebylo_LP_1996./
Snažíme se tuto složitou situaci trochu ulehčit a to hlavně pohledem do minulosti našeho klubu. Posílejte fotky z vašich archívů o našem letišti a podělte se. Uvolňujeme oba díly kroniky Aeroklubu ,,U Nás" v digitální podobě ,,Pro Vás".
teichmann@volny.cz
Pro odlehčení představujeme naše členy v nové podobě. Posílejte prosím své originální obličeje.
Život se nezastavil.
Foto: https://cirrus.rajce.idnes.cz/Pred_CO19.
Všichni již víme, že otázka kdy už začneme létat je zatím bezpředmětná a v nedohlednu. Přesto je potřeba se nějakým způsobem zabavit. Po první várce vtipů utichlo i to. A ne každý je facebookový. Proto se pokouším o oživení přes náš web. Třeba se to neujme.....
1. Co takhle dát si Condora?
2. Co takhle oskenovat staré fotky a články a publikovat je?
3. Což takhle udělat fotoalbum nás všech s rouškami? Poznáme se?
A jsou i nějaké informace a odpovědi na otázky týkající se létání. Na stránkách UCL se dočtete o spuštění údržby podle partu ML, který by měl být jednodušší pro piloty vlastníky. Což teprve uvidíme.
Připravuje se legislativa, která by měla akceptovat propadnutí vašich kvalifikací od průkazu po medikl. Připravuje se i postup při propadnutí údržby a ARC u našich miláčků. Postup stanoví EASA a bude přenesen i k nám. Začínají se rozjíždět virtuální školení, aby jsme byli připravení, až BUDE MOŽNO LÉTAT.
Prosím o každý další nápad, myšlenku i otázku. Buďme spolu.
Odkazy:
UCL otázky, news: https://www.caa.cz/
part ML: https://www.caa.cz/letadlova-technika/zmena-narizeni-komise-eu-c-1321-2014/
Projekt virtuální školení: https://www.airguru.cz/
Zpráva z AEČR:
Platnost a prodlužování kvalifikací leteckého personálu
Aktuálně se na úrovni EASA řeší draft dokumentu, který posouvá konec platnosti kvalifikací/průkazů apod. o 4 měsíce s možností prodloužení o další 4 měsíce. Konkrétně by se mělo jednat o oprávnění od LAPL až po ATPL, MEDICAL (1, 2 a LAPL), přezkoušení z cizího jazyka, oprávnění dle PART-66 a další třídní či typové kvalifikace, pokud by platnost měla skončit před 31.7.2020. Toto opatření se týká i obnovovacích seminářů FI.
Zatím bohužel neexistuje konkrétní draft k prodloužení platnosti způsobilosti letecké techniky, ale údajně je také v procesu přípravy.
Upozorňujeme, že tyto zvláštní pravidla upravující platnost kvalifikací ještě není oficiálně vydaný. Jeho vydání se očekává v průběhu následujících dnů. V této problematice spolupracujeme a jsme v kontaktu s ÚCL a Europe Airsport. O případném vydání a konkrétních podmínkách budeme informovat, případně sledujte webové stránky ÚCL na www.caa.cz.
Přátelé, kamarádi.
Jsou věci, které nelze ovlivnit. Myslíme na Vás všechny. Přejeme všem, ať to překonáte ve zdraví a vše se v dobré obrátí.
Sobota 1.2.2020 ve znamení jara.
https://cirrus.rajce.idnes.cz/1.2.2020_Jarni_sobota./
31.1.2020 jsme posádka jednoho auta jeli do Jičína na setkání pilotů s besedou o WWGC u Klokanů. Bylo to zajímavé vyprávění od Dany, Ivana a Jany. Děkujeme. Ještě cestou domů jsme s Káďou prožívali plány na přelet 1000 kilometrů, o který se chtěla pokusit. Bohužel startovala o něco později, než bylo potřeba a večer ji zapadlo slunko po 938 uletěných kilometrech. I tak to byl krásný let. A začínáme přípravu na novou sezónu. Jarní školení se blíží.
U Klokanů se dařilo. Kádě gratulace k 750 FAI, která je nahlášena jako národní rekord žen.
První letošní vlaštovka 11.-12.1.2020.
O týden dřív.
https://cirrus.rajce.idnes.cz/5.1.2020_zimni_motorova_romantika./
9.1.2020
Tak kamarádi, je čas to spustit. Na přiložených odkazech se prosím přihlaste do počtu 30 kluzáků old timer a objednejte si trička. Do poháru PPF se nelze přihlásit, tato soutěž je uzavřená. Prosím, respektujte to.
Klik na obrázek a můžeš vyplňovat. Prosím o trochu pozornosti při této činnosti.
MS žen v australském Lake Keepit s naší účastí.
https://www.soaringspot.com/cs/10th-fai-womens-world-gliding-championship-lake-keepit-2020/results
V daleké Austrálii se připravuje team 9. českých závodnic na WWGC, tedy mistrovství světa žen. V klubové třídě bude Českou republiku reprezentovat členka AK Hronov Klára Teichmannová.
Držíme palce. https://wwgc2019.com/